Captain Fantastic | Limonata Tadında Film Maratonu

Haziran 22, 2018


2016 Yapımı olan "Captain Fantastic" Limonata Tadında Film Maratonu serisinde izlediğim ilk film. 
Hatta daha listeyi çıkartırken dayanamayıp meraktan izledim. Önce kısaca konusundan bahsedeyim; 

Ben ve Leslie posterde gördüğünüz 6 çocukla birlikte büyük bir aileyi oluşturmaktadır. 
Yalnız onların ailelerinin diğerlerinden bir farkı vardır. Amerika'da insandan biraz izole olmayı başarabilmiş ormanlardan birinde yaşamlarını devam ettirmeye çalışıyorlardır. 
Ben, 6 çocuğunu hem doğada hayatta kalması için antrenmanlarla eğitir hem de onlara gerekli akademik altyapıyı sağlamak amacıyla evde eğitim verir. 

Ancak, Ben'in karısı Leslie'nin ölümü onların var olan düzenini sarsar. Leshie'nin ailesinin düzenleyeceği cenazeye katılmak isteyen Ben ve çocuklar hem bu kapitalist dünya da kendi aile yapılarını sorgulayacaklar hem de yeni bir maceraya atılacaklardır. 


Öncelikle belirtmem gerekirse filmi çok beğendim. 
Konusunun değişikliğini bir yana bırakın, aile filmleri diye adlandırılan o klasik Amerikan yapımı filmlerin ötesine geçmiş. Size karakterleri de bir bir tanıtmıyor, özellikle sevdirmeye çalışmıyor. Ama kapitalist dünyanın ötesinde yetişmiş ve tam anlamıyla her şeyin farkında, her şeyi gören bu zeki çocukları siz seviyorsunuz. 
Zeki olmalarının yanı sıra bir de izole yetiştiklerinden doğan bir saflıkları var, karakterleri daha çok sevmenizi sağlayan.

Değişik bir yetiştirme tarzını benimsemiş bu insanların başarılı olmalarını, 6 bilinçli ve muhteşem çocuklar yetiştirmiş olduklarını görmek açıkçası beni şaşırtmadı. Sadece diğer insanların bakış açısına takıldım. Çocuk yetiştirilmesi konusunda ne kadar katı olduklarını, sınırlardan çıkmadıklarını görmek beni Ben ve ailesinin yarattığı o ütopyadan kopardı resmen. 


Modern toplumun ve aynı zamanda alternatif bir evrenin varlığına şahit oluyorsunuz Captain Fantastic'de. Değişik bir aile draması arıyorsanız tavsiye ederim. 
Zaten film de aile dramasından öteye geçmeye çalışmamış ama bu kadarı bile yetti. 


Aslında yetmedi tabii, ucu açık bırakılan finalle birlikte ben konuyu çok sevdiğimden 'Neden burada bitti? Daha fazlasını neden göstermiyorsunuz? Ama çok güzeldi, şimdi bitemez hayıııır' diye üzüldüm ama Captain Fantastic bu listede pek bir şey beklemeden başlayıp beğendiklerim ve insanlara önereceklerim arasına girdi bile. 

Filmde de birçok güzel replik vardı. Bakınız; 
Kimse sihirli bir şekilde ortaya çıkıp sonunda seni kurtarmayacak.

Yaptıklarımız bizi tanımlar, sözlerimiz değil. 
Sonuçta Limonata Tadında Film Maratonu'nun izlenen ilk filmi olan Captain Fantastic benim beğendiğim ve dram türünde filmleri seviyorsanız çocuk yetiştirmeyle ilgili size güzel bir bakış açısı kazandırabilecek bir film. İzlemeyenlerinize seve seve öneririm. 


Siz filmi izlediyseniz veya izlemeyi düşünüyorsanız fikirlerinizi benimle yorumlarda paylaşabilirsiniz, çok mutlu olurum.

Bir sonraki yorum yazısında görüşmek üzere,
-d

12 yorum:

  1. Benim de keyifle izlediğim filmlerden biriydi.
    Çok fazla hayat dersi barındıran, izlerken düşündürten bir film.

    YanıtlaSil
  2. Alıntıları çok beğendim😊 bu filmi izleyecegim filmler arasına ekledim bile

    YanıtlaSil
  3. Etkisi bende her daim farklı olacak bayıldığım filmlerden.Filme başladığımda bu kadar etkileneceğimi tahmin dahi etmiyordum:)Hatta dayanamayıp maraton için listeme tekrar yazdım ben de:D İyi seyirler,mutlu kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da bir arkadaşım bahsetmişti ilk, ciddiye almamıştım pek ama sonrasında çok sevdim. Teşekkür ediyorum, size de iyi seyirler :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. İzlersen hiçbir şey kaybetmezsin bence, bir bak derim :)

      Sil
  5. ooo ingilizce altyazılı izliyoruuuz ;)

    YanıtlaSil
  6. Bu filmi iki sene önce Adana Film Festivali'nde izlemiştim. Filmle ilgili hiçbir bilgim yoktu. İsmi hoşuma gittiği için girmiştim. Hatta süper kahraman filmi gibi hissetmiştim :-) Hiç ummadığım bir tarzda çıktı ama çok beğendim. Sıkılmadan, beğeniyle izledim. Özellikle sonlarındaki cenazede şarkı söyledikleri sahneyi çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle son şarkı kısmı gerçekten çok hoşuma gitti benimde! :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.