Do Do Sol Sol La La Sol

Aralık 13, 2020

 Heyy!

Herkese merhaba, uzun zamandır görüşmüyoruz buralarda. Ben de çok aktif değildim çeşitli sebeplerden. Kendi kendime konuştuğum yazılardan yazmayı gözüm keserse açıklarım neler oldu neler bitti. Bu zavallı kız neler yapıyor vs. Amaaaa bugün yeni bir dizi konuşacağız, bir kısmı spoiler içerebilir oraları da işaretlerim zaten. Kore dizisi izlemekten bunca şey olurken tabiki vazgeçmedim, deşarj olmak için kullandım onları ve şimdi daha bugün bitirdiğim bir diziden bahsedeceğiz. 

Do Do Sol Sol La La Sol!





Ana karakterler olan Goo Ra-Ra ve Sunwoo Jun'u Go A-ra ve Lee Jae Wook canlandırıyor. 

Bir piyanist olan ve üniversiteden yeni mezun olmuş olan Goo Ra-Ra'nın hayatı anlaşılamaz bir şekilde değişir, tam da bu sırada Jun ile karşılaşır. Tam anlamıyla Jun'un yapışık ikizi olarak hayatına devam etmeye ve mahvolmuş hayatını düzene koyma çabasını biraz da aşkla harmanlayarak izlediğimiz bir dizi ortaya çıkar. 

Sunwoo Jun ise hikayenin başından sonuna kadar gizemli çocuk olarak Rara'ya kol kanat gerer ve ona yardımcı olmaya çalışır. Rara'nın saf ve temiz kalbi ise tabiki aralarında ufak bir ilişkinin gelişmesine sebebiyet verecektir. 

Tanıtım buraya kadardı! Şimdi biraz tartışalım, daha doğrusu ben eteğimdeki taşları dökeyim siz izleyip izlemeyeceğinize karar verin.




Go A-ra aşırı güzel bir kız biliyoruz, özellikle Güney Kore standartlarına göre ülke çapında sevilen bir oyuncu. Lakin oyunculuğu iyi mi? HAYIR. Rolü peki klasik kore dizilerindeki karakterlerden ya da öncesinde canlandırdığı rollerden farklı mı? Hayır. Yine saf-masum-temiz kalpli kızı oynuyor.

 


İzlerken darlandım, ya sabır çektim cidden. Gelemiyorum saf kız ve maço erkek rolü görmeye. 

Zaten Lee Jae Wook'u da sürekli böyle rollerde oynatıyorlar. 

Eyy kore film endüstrisi izin verin oyuncular değişik rollerde oynasınlar da biraz yeteneklerini görelim, bıktık klişe aşk dizi izlemekten! 

Zaten senaryonun farklı sayılabilecek tek yanı da kızın piyanist olmasıydı, hatta çok iyi bir piyanist değildi. Ah bir de dizinin adının geldiği yeri tanıtımdan açıklamak doğru olmaz diye düşünüyorum, ilk birkaç bölümden rahatlıkla anlayabilirsiniz. O kısımda gayet orjinaldi ama keşke devam ettirebilselerdi işte... 



Hatta açık konuşmak gerekirse yan roller ve hikayeleri ana hikayeden daha orjinaldi. Özellikle dizide Kim Man-Bok karakteri ve eşiyle olan hikayesi çok tatlıydı. 

Bakın bu da bir klişeydi ama hikayeye iyi yedirilmişti. 

Tıpkı Cha Eun Sok, Jin Sook Kyeung, Ha-Yeong ve Seung-Gi gibi.



Kısaca tekrar üstünden geçmek gerekirse, gereksiz dramalarla, aşırı komik olmaya çalışmalarıyla, yarattıkları klişe dizi algısından çıkmaya çalışmadıkları bir Kore dizisiydi Do Do Sol Sol La La Sol. 

İlk birkaç bölümdeki heyecanı ve geçişi devam ettirebilseydi daha güzel olabilirdi elbette ama uğraşılmamış ve resmen güzel oyuncular harcanmıştı. 

Böyle klişe aşklar seviyorsanız izleyin derim, son bölümlerde verilen twist bile klişeydi. O konuda sizi tahmin edecektir ama beni etmedi son 5-6 bölüm kanser olarak izledim. Püü diyorum sadece. 

İzlemeden önce üç beş blog okuyanınız hala kaldıysa bir yorumlarda konuşalım lütfen, bu dönem resmen altın dönem Kore Dizileri için, izlenecek tonla şey varken Do Do Sol Sol La La Sol için bir daha düşünün derim ben.

Hadi görüşürüz!

-w


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.