Anime Önerisi #10: Boku No Hero Academia

Mart 24, 2018
Heyheyhey!
Yazı yazmayı özledim ama en çok neyi özledim biliyor musunuz? 

Tahmin edildiği üzere, anime önerisi yazısı yazmayı! 
Bu sefer biraz bilindik bir animeyle geldim gerçi. Belki bilirsiniz 2017 Anime Awards'ta ödüllerin tek bir anime serisi için oldukça fazlaca bir kısmını Boku no Hero Academia (My Hero Academia) ve karakterleri aldı. 
Yahu yan karakterler de ödül alır mı? Aldı işte. 
Ne varmış bunda bu kadar diye merak edeniniz varsa buyrun yazıya.
Kısaca Boku no Hero Academia tanıtımı yaptım.

Tür: Aksiyon, Macera, Komedi 
Yayınlanma Tarihi: 2016 
Boku no Hero Academia - My Hero Academia
Bir Dünya düşünün, bir anda ortaya çıkan mutasyonlar sonucunda üzerinde yaşayan insanların %80'inde özel yetenekler kendini gösteriyor ve zaman ilerledikçe ortaya çıkan senaryo tam da Marvel/DC evrenlerinden fırlamış gibi.
Her gün bu özel insanlar Dünya'yı kötülere ve çeşitli felaketlere karşı korumak için savaşıyorlar. Dünya'nın bir yerinde insanlara faydalı olmaya çalışıyorlar. Kahramanlık artık bir meslek olmuş.

Peki, Dünya'nın öbür yüzü? 
Kalan %20'lik populasyon?
 
Herkesin özel olmaya, insanlara yardım edip bir yerde "popüler bir kahraman" olmaya çalıştığı bu Dünya'da onlar neler yapıyor? 
Günlük, sıkıcı hayatlarına devam etmeye çalışıyorlar elbette.
Hatta ana karakterlerimizden biri de bunlardan biri. 
Izuku Midoriya.
Midoriya daha küçücük.
Midoriya, en başından beri kahramanlarla ilgilenen ve bir gün, bir gün mutlaka özel güçlerinin ortaya çıkacağına inanan bir çocuk. Özellikle de ilgilendiği bir kahraman var. All Might. 
(Ki kendisi o dönemin en güçlü ve bilinen kahramanı)

Bizde bu animede; özel yetenekli olanların hep iyi ve en popüler gibi sıfatlara sahip olduğu; sıradanların ise ezildiği bu yeni dünya çarklarında Midoriya ile birlikte bir kahramanlık hikayesi izliyoruz.

Akademi Çaylakları!
Sadece Midoriya değil elbette o ve en yakın arkadaşı Katsuki Bakugo, Shouto Todoroki, Tenya Iida, Ochaco Uraraka ve daha posterde de görebileceğin birçok destekleyici karakter ile birlikte kahramanların yetiştiği ünlü okullardan biri olan Yuuei Akademisi'nde bir dönemin kahramanlarının yetişmesini izliyoruz. 
Ama her şey de o kadar güllük gülistanlık mı ki?
Kahramanlar kolay yetişmiyor sonuçta!
Kahraman olabilirsin Midoriya!
Bir yerde çok takdir ediyorum. Karakter anlamında o kadar geniş ki Boku No Hero Academia. 
Hatta karakter analizinden sayfalarca yazı çıkartılır da ben işin suyunu o kadar çıkartmayayım ^^
 Zaten izlerken destekleyici karakter de olsa, ana karakter de olsa karakterlerle ilgili hep daha fazlasını istiyorsun.  
-yani en azından ben hep daha fazlasını bilmek, görmek istiyorum- 
Karakterler çok demiştim ^^
Son zamanlarda çıkan güncel animeler arasında aksiyonu ve efektleri ile herkesi etkisi altına almayı başardığını da söylemek gerek. "Future Shounen Spirit" diyenler bile var. 
Hatta ve hatta 2018 başında yapılan 2017 Anime Awards'da 17 kategorinin 7'sinda hangi anime seçildi bilin bakalım? Boku No Hero Academia evet!
En iyi animasyon, en iyi açılış şarkısı, en iyi aksiyon, en iyi villain-kötü kahraman-, en iyi kahraman, 
en iyi erkek karakter ve en iyi kadın karakter. 
Daha ne ödülü alsın bu anime?
Sınıf 1A Ruhu!
İlk sezonu 13 bölümle 2016 İlkbahar sezonunda yayınlanmaya başlamış, ikinci sezonu ise 2017 Sonbahar sezonunda başlamıştı. Resmen 2017 sonunda harika bir vuruş yaptı sezona! 
Öyle ki mangasında okuduğum kısımların renklendirmesini, animasyonunu, diyaloglarını izlemek benim için harikaydı! Spoiler vermemek adına hangi kısımları çok beğendiğimi söylemeyeceğim ama ikinci sezon aksiyon sahneleri yoğundu ve mangada yaşadığınız duyguları animeye gayet iyi yansıtabilmişlerdi.
 -Bu duygu manasında Tokyo Ghoul anime izleyenler ne demek istediğimi anladı, acımız büyük- 


Şimdi genel olarak konudan bahsettiğimize göre gelelim benim genel düşüncelerime;
Her şey güllük gülistanlık değil demiştim. 
Bu hem hikayede karakterlerin yaşadıkları olsun, hemde genel olarak benim anime ile ilgili fikrim. Yani bir yerde güzel yorumları hak ediyor ama hak etmediği noktalarda var. 
Mesela, karakterler o kadar fazla ki olayların hepsi onları tanımaya yetmiyor. Benim gibi gözü aç izleyiciyseniz işiniz daha da zor. Çünkü ilk sezon tam 13 bölümdü. 
13 bölümlük Shounen mi olur ya? 
Zaten ilk sezonda ne anlattınız ki, diye kendimi yerlere atmışlığım mevcut. 
Neyse ki bir sene sonra ikinci sezonu 25 bölüm olarak duyurmuşlardı da azıcık sakinleşmiştim. 
Bu sefer de yeni sezon çıkınca -animede aksiyon aldı başını gidiyor- ben bölüm bekleyemez, bir haftayı geçiremez oldum. 
Her şekilde beni mangayı okumaya itti yani.
Ama orada da bir sorun var; manga da devam ediyor...
Ve ben bir haftada onda da güncel sayıya gelmiştim. 
Böyle bir doyumsuzluk yaşadım bu seride. Ama çok seviyom. 
İzlerim, izlemeyene izletirim. 
Üçüncü sezonu da geliyoor! İnceler miyis? ;) 
(Diylara yine mutlu, yine heyecanlı)
Bitirirken ufak bir öneri; güncelden aksiyonu çok seri takip etmeyin sabırsızsanız. 
Ben kafayı yedim, bari siz yemeyin. 

Öyle yani.
Bu arada ufacık tefecik açıklamamı da geçeyim. Eski plana geri dönüyoruz. Yazılar eskisi gibi gelmeye devam edecek. Bilmiyorum buralarda olmamı özlediniz miii, hala okuyan falan var mı ama olsundu. Yazmaya yazmaya unutmuşum da bir zorlandım resmen.
Uzun lafın kısası;

I'm back bae!
-d

Dipçik: Bu arada hikayede en sevdiğim karakterlerden biri Todoroki. Çok fazla Midoriya gifi ekledim diye Midoriya sanmayasınız. Spoiler olmasın diye paylaşamıyorum pek. Bu da böyle gereksiz bir bilgiydi işte. Çarşamba görüşürüz. Sevgiler, diylara.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.