2018 Kış Sezonunda Heyecanlandıran Animeler

Ocak 20, 2018
Heey, uzun zamandır bu listelerden yapmıyordum.
Aslında çoğu hepimizin bildiği ve gelmesi için 2018'i beklediği seriler ancak bu liste biraz benim için. İzleyeceğim, izlemeyi umduğum çok seri var -ki 3 senedir aralıksız anime izleyecisiyim, dönem dönem tercih ettiğim türler var- o sebeple o listeyi buraya taşırsam hem ben animeleri unutmam hem de sizin izlediğiniz/izlemeyi düşündüğünüz varsa buradan faydalanabilirsiniz.
*Mesela ben kasım ayında heyecanlandıran animeler diye bir liste yapmıştım en son ve onların hepsini izledim! Bak iyi hatırladım bir ara onların öneri ya da inceleme yazılarını da yazayım :)))) Yine çok konuştum animelere geçelim!


1. Violet Evergarden


Kuşkusuz tanıdığım bildiğim herkesin 2017'den beri pv'lerini izlediği gelmesini heyecanla beklediği bir seri. Hani biri de yok ki ben bunu izleyemeceğim desin. Zaten ilk bölümünün çevirisinin geldiğini twitterdan öğrendim. İzdiham çıktı resmen sdfghgfd 

Şimdi bilmeyenler için konuyu kısaca özet geçelim; 


Violet, savaş alanında "silah" olarak görülen genç bir kadındır ancak savaş alanında komutanından duyduğu bir cümleyi asla unutamaz ve savaş bittikten sonraki yeni hayatında bile bunun anlamını arar. Yeni hayatında Violet, insanların mektup yazmalarına olanak sağlayan "otomatik anı oyuncağı" görevini üstlenir. Burada birçok insanla, onların duyguları ve aradığı anlamla baş etmeye çalışacaktır. 

Eminim pek bir şey anlamadınız ama sizi ilk bölümü izlemeye davet ediyorum. Sezonun kalp kırıklığı olarak seni seçtim Violet Evergarden! Bizi çok ağlatacakmışsın gibi bir his var içimde.
Güncelleme; ikinci bölüm sonunda ağlattı.

2. Overlod II


 Yemin ediyorum bu anime yüzünden sinir krizi geçiricem. İlk sezonu öyle bir yerde bitti ki.
"Ne oldu ulan?" dedik.
Çünkü hiçbir şey olmadı. 

Önceki sezonda online bir oyunda kalmış olan Momonga dış dünyayı ziyarete çıkıyordu ama ne sırlar çözülüyordu ne de başka bir şey oluyordu. O oyuna sıkışma hikayesi girişin bir kısmı gibi gösterilmişti ve ben buna acayip sinir olmuştum. Zaten ikinci sezonla ilgili de myanimelist de de bir şey yok. İkinci sezon yazınca o kadar açıklayıcı oldunuz ki cidden! 
Sırf hırsımı dindirmek için izleyeceğim bu animeyi. Zaten deli gibi merak ediyorum sonunda ne olacak diye bari bu sezon istediğimizi veriin! 

3. Citrus

Aslında bunu izlemeyi hiç düşünmüyordum hatta geleceğinden haberim bile yoktu ama şöyle oldu ki; Crunchyroll deliler gibi reklamını yaptı tabi bende meraklı. İlk bölüm gelince açtım izledim.
Dram, Romantizm, Okul ve Shoujo Ai. Yani Kiss Sis. Öhöm.
Şimcik normalinde böyle animelerde olay kurgusu zayıf olur direk fan service misali izleyiciye hele de ai izleyici kitlesine istediğini vermeye yöneliktir. Ama bunda ilk iki bölümde güzel sonlu bir hikaye ortaya çıkacakmış gibi hissettiğimden devam ediyorum. Shoujo Ai seveniniz varsa izlesin yoksa çok da matah bir şey diyemem yani. 

Kısaca konusunu da yazayım;
Yuzu annesinin yeniden evlenmesi üzerine yeni bir yere liseye başlar. Burada okul kısıtlamalarla dolu, boğucu bir yerdir ve okulun öğrenci komite başkanı Yuzu'nun üvey kız kardeşi çıkar. İki kız kardeşin lise dramalarını izliyorsunuz.

4. Kokkoku (Moment by Moment)


Umutla doldum, mutlulukla doldum! Ölcem! Bunun henüz 2 bölümü yayınlanmış ama çok şey bekliyorum kendisinden. Yaşasın bilim kurgu!

Yukawa Juri neet bir baba, kardeş, emekli bir dede, kız kardeş ve yeğeniyle birlikte bir hayat sürmektedir ancak bir gün yeğeni ve kardeşi kaçırılır. Kaçıranların taleplerini karşılayamayacağını anlayan Juri eline bir bıçak alarak onları kurtarmaya karar verir. -kız deli- Ancak dedesi Juri'ye zamanı durdurabileceği söylenilen ailede nesilden nesile aktarılan bir taş verir. 

Herkesin ve her şeyin hareketsiz kaldığı bir dünyada Juri, babası ve dedesi aile fertlerini kurtarmak için iş başına geçeler. Üçüncü kez ancak diyorum ama ANCAK bu dünyada onlar gibi hareket edebilen başkaları da vardır. Bakalım Juri ailesini kurtarabilecek midir?
Psikolojik, Dram ve Gizem içeren tam bir 2018 Kış Sezonu animesi değil de ne şimdi söyleyin bana? 

5.Takunomi


Bu da böyle tam çerezlik! 
Yaşamdan kesitler, Komedi içeren 12 bölümlük tatlı bir şey olacak! 
(Yapımcı böyle pazarlamaz animeyi, bende var ya) 
Neyse konuya geçeyim;


20 yaşındaki Amatsuki Michiru kariyerinde değişiklik yapmak için Tokyo'ya gelir. (Tokyo'yu bu konuda biraz İstanbul'a benzetiyorum. Herkes taşı toprağı altın sanıp yerleşiyor ama sersefil kalıyor ortada falan :( neyse konuya devam edeyim ben)
Michiru yaşamak için yalnızca kadınların kaldığı bir pansiyon olan "Stella House Haruno" ya yerleşiyor. Burada birçok yaştan ve meslekten insanla tanışacak olan Michiru'nun yaşantısını izleyeceğiz! 

6.Death March kara Hajimaru Isekai Kyousoukyoku 
(Death March to the Parallel World Rhapsody)


Üstte söylemiştim dönem dönem izlediğim anime türleri değişir diye. Mesela bir dönem Mecha ve Oyun animelerine takmıştım. Oyun içerikli neredeyse tüm animeleri bitirmiştim vs. Hatta SAO'ya sinir oluyorum bu yüzden. Gereksiz yere uzattıkça uzattılar tadı kaçtı vs.
Bu animenin de yine bir oyun ve fantastik olduğunu görünce atladım tabi!
Konuda; Suzuki Ichiro 29 yaşında bir programcıdır ve bir anda kendisini bir oyunun içinde 15 yaşındaki Satou isimli karakteri canlandırırken bulur. Önce yaşadıklarını bir rüya olarak tanımlasa da deneyimledikleri rüya olmak için fazla gerçektir! 

Ichiro oyuna devam ederken, sınırlı kullanımı olan bir güç kullanır ve kertelelerden oluşan bir orduyu yok ederek oyunda güçlü bir seviyeye ulaşır. Ichiro'nun planı seviyesini saklayıp huzurlu bir hayat yaşamak ve yeni insanlarla tanışmak iken oyunun hikayesi buna izin vermeyecektir.

Güzel bence. Tanıtımdan anladığım kadarıyla yazarlar oyun hikayesi gereği oyunculara bazı şeyleri şart koşacaklar ve onları bir maceraya sürükleyecekler. İşler karışacak, hainlikler, düşmanlıklar vs ortaya çıkacak hatta belki akıl oyunları? Severim ben böyle şeyleri.

*Birde bir şey dicem şu animelere bu kadar uzun isimler koymayın yazarken de söylerken de yoruluyorum ben!!!

7.Devilman: CryBaby


Twitterda kimi görsem bu animeden bahsediyordu. Normalinde Netflix'e animeler konusunda baya sinirliyim. Malumunuz Death Note gibi bir animeyi ne hale getirdiler.
Şu aralar Black Mirror'a bayılsam da seni sevmiyorum Netflix. 
Neyse işte herkes izliyor bende bir bakiim neymiş ne değilmiş dedim veee her yerde harika yorumlar olur ya? Kötüleyen bir kişi bulamadım. Gelmiş geçmiş en iyi seri olacak diyen bile gördüm mhgfdsdfgh
Ay neyse biz konuya geçelim; 

Miki, Ryou ve Akira
Fuda Akira, arkadaşı Asuda Ryou'dan yakın zamanda iblislerin uyanacağını ve dünyaya hükmetmek için harekete geçeceklerini öğrenir. İblislerin doğaüstü güçleri olacağından ve elbette ki insanlar normal güçleri ile buna karşı gelemeyeceğinden Ryou Akira'ya bir iblisle birleşmesi seçeneğini sunar. Sonucunda da Akira bir iblisle birleşir ve bir iblisin güçleriyle, bir insanın kalbine sahip olarak iblislere karşı savaşmaya başlar.


Normalinde böyle seriler nasıl olur biliyor musunuz? Eğer seri harika bir işbirliği ve emekle yapılmışsa baş yapıt olur, yok eğer alelacele konuyu da klasik seinen yapalım demişlerse rezil olur. 

Korku, Aksiyon anime dünyasının en çok izlenen türleri çünkü hepimiz bunun farkındayız.
 Bu animede de çokça +18 öge varmış.
Vahşet, kan artık ne ararsanız.
 Normalinde böyle şeylere çok takılan biri değilimdir çünkü korku filmi ile korku animesi bende aynı etkiyi yaratmıyor. Zaten 10 bölümlük ve su gibi akan bir seri diyolla.
 Valla ben izlerim sonra gelir burada yorum yaparım.
Güzelse överiz, kötüyse yereriz. 

8.Boruto: Naruto Next Generations


Bu upuzun yazının sonuncusundayız artık. Boruto Next Generations.
Şimdi şöyle ki ta temmuzda mı ne demiştim ki Naruto'ya başladım. Hala serinin 171.bölümündeyim ama ara ara spoiler yiyorum hatta çok ağır spoiler sahibiyim. Neyse efenim baktım Naruto Hinata'yla evlenmiş, Hokage olmuş, Konoha gelişmiiiş, herkesin çoluğu çocuğu olmuş dedim ki bu seri izlenir. Ama bu devam serisiyle ilgili çok kötü yorumlarda okudum.
Bir kere insanlar Boruto'nun karakterinden yakınmış.
Her şeye sahip bir çocuk Boruto. Anası var, babası var, kardeşi var, herkes onu seviyor.
Naruto gibi amaçları olan bir çocuk değil yani. Ki Naruto ilk sezonlarda nasıl beceriksiz bir çocuktu bilirsiniz ama Boruto maşallah her türlü yetenekle ödüllendirilmiş AMA bunların değerini bilmiyor. Mesela o dana Sasuke'nin kızı Sarada'nın maşallahı var valla. Sasuke, Naruto ve Sakura'nın oluşturdukları 7.Takımı hatırlarsınız. Kız resmen onların birleşimi.
Hokage olmak istiyor, dayanıklı ve Sharingan'ı var.
Hokage olur bu kız.
(Boruto'da anca aylaklık yapsın koca dana)
Naruto gibi babanın çocuğuna yakışıyor mu ya :(((
Birde Mitsuki diye bir karakter var, bu çocuk da Naruto'nun bi değişik versiyonu bence izlediğim videolarda falan bir acayipti yani. Orochimaru'nun evlatlığı mıymış neymiş öyle bir şeyler. 


Yani sonuç olarak sırf sonunu merak ettiğimden izlerim ben bunu. Ama daha önceleri hiç duymasam bilmesem son bölümlerine bakar geçerdim. O yüzden istemeye istemeye izlenecekler listeme aldım napayım yani.
Konuyu da anlattım baya zaten daha fazla spoiler vermiyim.

Bir sonraki yazıda görüşürüz. Yorumlarda bana hem yazıyla hemde bahsettiğim animelerle ilgili fikirlerinizi belirtmeyi unutmayın lütfen!
-d



4 yorum:

  1. Death March kara Hajimaru Isekai Kyousoukyoku, Violet Evergarden, Devilman: CryBaby ve Kokkoku animelerini çok beğendim, tam benlik animeler. Anime izlemeyi özledim ve bunlarla çok iyi başlayabilirim bence animelere, ne dersin :D
    Overlord'u ben sevmiştim ya :D
    Şimdi anlamadım, animenin ikinci sezonu belli mi ne zaman çıkacağı falan? Yoksa sadece ikinci sezon çıkacak mı deniyor?
    Teşekkürler bu güzel tavsiyeler için bu arada...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Overlord'un ikinci sezonu şu an yayınlanıyor. Ya izlenmez değil izlenir de benim aklımdaki soruları cevaplamayıp farklı bir alanda ilerleyince benim hevesim kaçmıştı ben oyun içerikli animelerde neden bu hale geldiler i izlemeyi seviyorum :D
      Kış animeleri için biraz bekle bence bölüm biriksin olaylar rayına otursun bir önceki sezonun animeleriyle başlamanı öneririm şahsen. Güncel anime takibi aksiyon içeriklilerde zor oluyor çünkü.
      Bu arada rica ederim, faydam olduysa ne mutlu bana :) 🖤

      Sil
  2. Kokkoruyu izleneceklere ekledim. Konusu ve çizimleri hoşuma gitti. Takunomi'nin konusu da tam benlik aslında böyle sakin, gündelik konuları işleyen yapımları seviyorum ama çizimleri pek hitap etmedi.
    Haikyuu tarzında samimi, eğlenceli animeler arıyorum ama pek başarılı olduğum söylenemez :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Kokkou güncel olsa bile dayanamadım başladım ve umut vaat ediyor bence baya, onu hevesle takip ediyorum.
      Takunomi'nin çizimleri biraz sade haklısın ama Natsume Yuujinchou'nunkilerde sakindi, naifti, hoştu. Çok çok eski ve özensiz göze batan çizimler olmadığı sürece böyle gündelik animelerde dayanılabiliyor.
      Ya şimdi aklıma gelmedi istediğin tarzda ama dur bakayım bulursam mutlaka sana yazarım ya da yazısını yayınlarım :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.