Biraz Konuşalım; Beden Olumlama


Öncelikle merhaba,
Bu tam olarak bir geri dönüş yazısı değil.
Evet, tahmin ettiğimden daha uzun süren bir ara oldu ama bu yazıda hem size kendimden bahsetmek istiyorum hemde biraz konuşalım istiyorum. Aslında uzun zamandır kelimelere dökemediğim şeylerden bahsedeceğim için biraz gerginim. Saçmalayabilirim biraz ama burası benim tarlam istersem buğday ekerim istersem pirinç!

Uzun oldu. Bunun sebebi benim kişisel problemlerimdi biraz da. Hala kendimi harika hissediyor sayılmam. İntihara falan meyilli değilim tabiki ama destek almam gereken zamanlardayım diyelim. Neredeyse 2 aydır bilgisayar başında dersleri vermeye çalışıyordum. Hala açıklanmayanlar olsa da başardım galiba. Üniversite sınavına çalıştığımdan daha çok çalıştım bu dönem resmen. Biraz da moralimi bozan şeyler oluverdi. Rutin şeyler mi değil mi henüz ayırt edecek kadar uzaktan bakamasam da... Neyse işte hala bozuğum ben biraz. Durduk yere ağlayasım falan geliyor. Yalnız bunuda itiraf ettiğime göre kimseye "Eneee benim blogum var biliyonuz mu?" diyemeyeceğim galiba, bunu atlatmam lazım.

body positivityAslında bu yazıda size beden olumlama 'dan bahsedecektim ama sonrasında benimde pek bir şey bilmediğimi fark ettim. O yüzden hem içimi dökeceğim hemde kendimce anlatacağım. Peki bana göre ne bu beden olumlama?
Bana göre bu insanlar kendilerini oldukları gibi kabul etmeye çalışıyorlar. (Burada eneeee bende böyleyim didim)
Yani çatlaklarınız belki biraz fazlalıklarınız, diğer insanlara göre vücudunuzdaki herhangi bir farklılık falan olabilir böyle şeylere karşı diyorsunuz ki; "E öyleyim, sonra?"
Amaç her zaman kendini sevmek ya da kendini yüceltmek değil. Vücudunuzla barışmak. Sonuçta hayatınızın sonuna kadar birliktesiniz ve birbirinize iyi bakmanız gerekiyor.
İyi geçinmemiz gerekiyor.
Her gün masa başında omuzlarımızdaki yükü taşımamıza mental olarak yardımcı olanlar arkadaşlarımızsa, fiziksel olarak da bize destek olan bedenimiz.



Her zaman nefret dolu aynaya bakmaktansa biraz stresi azaltıp biraz kendimize zaman ayırarak biraz sevdiğimiz aktiviteler yaparak nasıl zihinsel olarak kendimizi toparlamaya çalışıyoruz, aynısını bedenimiz içinde yapmak gerekli-imiş.

21.yüzyıldayız ve evet bende bir kadın olarak deliii gibi özeniyorum  Gigi Hadid'lere Kendall Jenner'ların falan mühtüş ciltlerine, sefa sürmelerine falan. Ama napim yani? Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış kardeşim. Şu günlerde yutupta sürekli çıkan o "instıgrım vıcıdı nısıl olmılı.s" konulu videoları görmek İS TE Mİ YO RUM.

Çok boktan şeyler ya. Herkes ince bele, o bacaklara falan sahip olmak zorunda mı? Çıbık kraker gibi kızlardan hoşlanan beyler sevgililerine izletsinler çok istiyorlarsa ya da öyle kadınlarla falan çıksınlar., evlensinler. Bizi yeme bozukluğu olan, psikolojisi bozuk kadınlar olmaya iten her şeye karşıyım.
Normal dedikleri o insan tipi ne ki zaten? Kim normal de sen çıkmış bana "Normal kilon bu mu canım .s.s" diyorsun.

Mutlu yaşamak istiyorum. Biliyorum ki çoğumuzda bunu istiyoruz. Şu zamana kadar Izaya Onihara dışında kimseyi tanımadım ben etrafına falan hiddet getirmeyi seven. Ki o da bununla eğlendiğinden yapıyodu yani kendi mutluluğu için milleti kullanıyordu. -şimdi yanlış bilgi de vermiyim animeyi bitirmeye hem göynüm hemde psikolojim elvermediydi ama bence böyle bir karakterdi o da işte-

Yani demem o ki Izaya bile kendi mutluluğunu düşünürken biz kim köpeğiz ki kendimizi düşünmeyelim? Kendimizle barışmayalım? Zaman zaman kendi yanağımızı sıkalım mesela. Tokyo Ghoul'daki Haise Sasakinin böyle çok sevdiğim bi karikatürü var. Kendi yanağını sıkıyo suratında kocaman bi gülümseme. Şapşirik.
body positivity
Love Yourself Çıkış Noktam 


21.yüzyıl aslında herkesi aynılaştırma güdüsü barındırsa da şu günlerde yavaş yavaş bilinçlenerek bundan sıyrılmaya çalıştığımızı düşünüyorum. Sokakta gördüğümüz 10 kadından 3ünün saçlarının mavi, yeşil, griye vs boyanmış olması mesela bence ben farklıyım deme şekli. Bunu dışa vurmak istiyoruz çünkü o kadar sıkıldık ki aynı olmaktan ve herkesle aynı kefeye konmaktan.
Bir yerde patlıyoruz ve gidiyoruz saçlarımızı boyatıyoruz, kesiyoruz.

Ben böyle astım, kestim, bi coştum ama sevgili @berraque daha doğrusunu bilir. Bende bu konuyu onunla birlikte öğrendim, farkına vardım. 


  • Geçende Cansu Dengey diye bir youtuber ile ortak video yapmışlar size onun linkini bırakıyorum. Buradan
  • Berrak'ın bir blogu da var, ona da buradan
  • Ek olarak benimde takip ettiğim bir instagramı var, inadına foti paylaşıyor canım berrak 💖 buradan

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Kendimde sevmediğim, insanların hatta arkadaşlarımın bile dalga geçtiği o kadar çok şey var ki. Ama hepsine rağmen ben bu bedeni sevmek, sevmeyi öğrenmek istiyorum. Başka türlü olmaz be! Sonuçta #idealdediğin halt sensin, benim, biziz. Ve biz gerçek kadınlarız.

Bu konuyla ilgili ve blogumla ilgili fikirlerini yorumlarda belirtmeyi unutma!
Yakın zamanda görüşmek üzere,
-d


1 yorum:

  1. Şu zamanlarda "trend" olarak karşımıza çıkan ıvır zıvırlar arasında oluşan en iyisi. Gerçi önceden beri var olsa da biz yeni tanışıyoruz diyelim. Ve sana tamamen katılıyorum. Berrak'ı da takip ediyorum, onun sayesinde beden olumlama ile tanıştık diyebilirim. Bazen birilerinin böyle şeyler için elini taşın altına koyması gerekiyor, değil mi? :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.